Arginin v potravinách

L-arginin je tzv. semi-esenciální aminokyselina, to znamená, že jí naše tělo za určitých podmínek není schopno vytvořit. Je tak zapotřebí ho tělu dodávat v potravě, případně v podobě bylinných doplňků stravy. A to hlavně v případě, kdy se tělo nachází ve fázi vývoje nebo růstu, rekonvalescence po úrazu případně při zvýšené tělesné námaze. Arginin se také doporučuje u mužů, kteří mají problémy s erekcí.

 

V jakých potravinách můžeme tuto esenciální aminokyselinu najít?

Dodávat tělu L-arginin se doporučuje ve chvílích, kdy má tělo problém s jeho výrobou. Najdeme ho ve stravě, kterou běžně konzumujeme a není tak zapotřebí konzumovat jiné potraviny než obvykle. Arginin v potravinách nabízí přírodní vestu, jak zajistit tělu jeho dostatek. Nachází se například v červeném masu, hrachu, sóje, cizrně, v oříškách nebo čokoládě. Za normálních okolností není zapotřebí tělu arginin dodávat v podobě přírodních doplňků. Ty se doporučují v případě zvýšené fyzické zátěže, v rekonvalescenci po těžkých úrazech či při pravidelném sportu. Arginin je hojně rozšířen u sportovců, neboť pomáhá zvyšovat průtok krve, díky kterému dochází k lepšímu okysličení svalů.

 

Důležitost argininu v potravinách

Potraviny s argininem jsou pro tělo nesmírně důležité, a proto bychom alespoň některé z nich měli pravidelně zařadit do svého jídelníčku. Muži jako bonus uvítají i lepší erekci, právě těm jsou doporučeny doplňky stravy s L-argininem v případě, kdy se dlouhodobě potýkají s tímto problémem. Jeho doporučená denní dívka činí kolem 5 g, která se doporučuje nepřekračovat, v případě vyšší dávky se mohou objevit některé zdravotní problémy, jako je bolest břicha, nevolnost nebo průjem. Jedná se však spíše o dlouhodobější nadměrné užívání, které vede k těmto obtížím. Jednorázově vyšší dávka argininu nebyla nikdy spojena s žádnými nežádoucími účinky.