Nežádoucí a vedlejší účinky I argininu

L-Arginin je látka, která se běžně objevuje v preparátech na podporu erekce, potence, libida nebo plodnosti. Na pohled připomíná moučkový cukr a jedná se o semi-aminokyselinu. Tělo si jí tedy může vytvořit jen za určitých podmínek. Po vážnějších úrazech či větší fyzické zátěži je dobré arginin dodávat do těla i za pomoci přírodních doplňků stavy. Tento druh aminokyseliny pomáhá zlepšovat průtok krve či vylučuje růstový hormon u mužů. Právě z tohoto důvodů se u mužů vykytuje v největší koncentraci v období dospívání a puberty.

 

L-Arginin v potravinách

Arginin není zapotřebí dodávat do těla speciální formou, povětšinou ho tělo přijme dostatek ze stravy. Ovšem i když se nachází v řadě potravin, ne všechny jsou součástí jídelníčku průměrného člověka. Aby byl arginin přijímán v dostatečné dávce, je zapotřebí do svého jídelníčku pravidelně zařazovat některé z níže uvedených potravin.

 

  • Semena, ořechy, semínka
  • Quinoa, rýže
  • Kuřecí a krůtí maso
  • Vejce a mléčné výrobky

 

Nežádoucí a vedlejší účinky I argininu nejsou doposud známy. Pro zdravého člověka tak arginin nepředstavuje žádnou hrozbu, až na některé výjimky. Ty se ovšem týkají specifické skupiny jedinců, na které může mít zvýšená hodnota této aminokyseliny v těle negativní vliv. Důležité je ovšem arginin užívat v doporučené denní dávce. Pokud jste až doposud neměli s jejím užíváním žádné zkušenosti, množství zvyšujte jen postupně.

 

L-arginin může mít negativní účinky pro těhotné a kojící ženy, v tomto období se mu raději vyhýbejte. Konzumace se též nedoporučuje jedincům, kteří se léčí se schizofrenií, neboť by aminokyselina mohla mít špatný vliv na průběh nemoci. V případě nadměrné konzumace se mohou jako u jiných doplňků stravy objevit zažívací potíže, pocit malátnosti a únavy. Tyto potíže by ovšem měly do pár hodin od konzumace odeznít.