Účinky a nežádoucí účinky I argininu

L-arginin se řadí mezi tzv. semi-aminokyseliny, to znamená, že tělo si je dokáže samo vytvořit jen za určitých podmínek. V případě rekonvalescence po vážném úrazu či zvýšené fyzické námahy se doporučuje arginin dodávat i za pomoci přírodních doplňků stravy. Tato aminokyselina je také velmi často součástí různých přípravků na podporu erekce, sexuálního libida či plodnosti. Aminokyselina totiž v těle zlepšuje průtok krve, což má za následek pozitivní účinky i sexuální oblasti u mužů.

 

Arginin má příznivé účinky také na kardiovaskulární systém, i z tohoto důvodu je velmi vyhledávaný u sportovců, kteří chtějí navýšit svůj fyzický výkon. Arginin pomáhá i s regenerací během sériemi mezi cvičení. Arginin svým složením roztahuje cévy, což má za následek lepší frekvenci kyslíku ve svalech. Pro jedince, kteří své tělo pravidelně přetěžují fyzickými výkony, je určitě konzumace argininu přínosem, ale jak je tomu u obyčejných smrtelníků?

 

Arginin jako doplněk stravy

Arginin jako doplněk stravy je vhodný v situacích, kdy se člověk potýká s civilizačními chorobami, jako je vysoký krevní tlak či cukrovka. Nežádoucí účinky argininu nejsou až doposud známy, jeho konzumace se však nedoporučuje těhotným a kojícím ženám. Jediný vedlejší efekt může mít předávkování, které je obvykle doprovázeno bolestmi břicha, či zažívacími problémy a malátností.

 

O účincích a nežádoucích účincích I argininu už toho bylo řečeno mnoho, ale jak tuto aminokyselinu užívat? Pro zlepšení fyzického výkonu se doporučuje dávka mezi 3-6 gramů hodinu před tréninkem. Pokud s tímto doplňkem stravy nemáte zatím žádnou zkušenost, začněte na spodní doporučené dávce a postupně přidávejte. Doporučenou denní dávku nikdy nepřekračujte, a pokud konzumujete léky na vysoký krevní tlak nebo srdeční choroby, nechte si arginin schválit od svého lékaře.